Kilka ciekawostek dotyczących ogrzewania - Dobre ogrzewanie

Kilka ciekawostek dotyczących ogrzewania - Dobre ogrzewanie nagrzewnice na olej przepracowany
ywność spalania i bezpieczeństwo) ? niejednokrotnie z tzw. ?zimną szybą?, system odprowadzania ciepła (czasami z obiegiem wymuszonym), tak aby jak najmniej energii było oddawane do atmosfery razem ze spalinami, system zabezpieczeń, regulację płomienia. Wady i zalety: efektowny element wystroju, konieczność częstego dokładania paliwa, kłopotliwy nośnik energii. Ogrzewanie elektryczne Wady i zalety: łatwość sterowania, niskie koszty instalacji przyłącza, wysoka sprawność, duży koszt jednostkowy energii. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/OgrzewanieRodzaje grzejników dostępnych w sprzedażyOgrzewanie domu przy pomocy grzejników wciąż należy do najbardziej rozpowszechnionych środków na ogrzewanie budynków mieszkalnych. Wprawdzie można używać również kolektorów słonecznych i grzałek czy farelek, jednak one pozwalają bardziej na dogrzewanie pomieszczeń domowych i nie powinny stanowić w naszym klimacie głównego sposobu ogrzewania domu w okresie zimowym. W sprzedaży dostępnych jest wiele rodzajów grzejników o różnej grubości i wielkości. Jedne z nich bardziej nadają się do przesyłania ciepła wytworzonego w piecu węglowym, a inne do ogrzewania gazowego. W dokonaniu wyboru najlepszych grzejników domowych mogą pomóc specjaliści zatrudnieni w sklepach, w których są one sprzedawane. Najczęściej polecają oni cienkie i szybko nagrzewające się grzejniki. Innym sposobem ogrzewaniaNagrzewnica samochodowa Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny. Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa